(szerokość: 456 / wysokość: 518)

KUDOWA ZDRÓJ

Kudowy Zdroju

SZLAKIEM GINĄCYCH ZAWODÓW

Zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc,

dowiedzieliśmy się kim był kuśnierz, rymarz.

DZIEŃ PIERWSZY:  Skansen – Szlak Ginących Zawodów w Kudowie – Czermnej. Tam właśnie nasza koleżanka Basia na kole garncarskim zrobiła swój pierwszy dzbanuszek gliniany. Następnie przewodnik opowiedział nam o poszczególnych zawodach. Obejrzeliśmy także małe zoo, w którym znalazły różnorodne pawie i bażanty a także jelenie i kozy, które karmiliśmy. Kończąc swoją wizytę na Szlaku Ginących Zawodów zostaliśmy poczęstowani pysznym chlebem z pieca kamiennego i smalcem własnego wyrobu.

Tego dnia zwiedziliśmy także Park Zdrojowy i opijaliśmy się wodą źródlaną z tamtejszego źródła.

DZIEŃ DRUGI:  obfitował w wiele miłych doświadczeń. Na naszej drodze znalazło się Muzeum Zabawek oraz Dawne Rzemiosła. W Dawnych Rzemiosłach zapoznaliśmy się z kolekcją narzędzi i wyrobów rzemieślników – szewców, krawców, rymarzy, kaletników, bednarzy, kołodziejów i kowali. Jest to niesamowite miejsce, każdy sprzęt można dotknąć obejrzeć a nawet spróbować jak działa. A do tego człowiek  zajmujący się Dawnymi Rzemiosłami niesamowicie ciekawie opowiada. Miejsce, które warto odwiedzić będąc w Kudowie. Zaś w Muzeum Zabawek mogliśmy poznać czym bawiono się w odległych latach jak i w niedalekiej przeszłości. Kolejnym etapem naszego zwiedzania była Kaplica Czaszek w Czermnej. Jest to kaplica, której ściany i sklepienie wyłożono szczątkami ludzkimi, prawdziwymi czaszkami i kośćmi. Kaplica Czaszek w Czermnej jest osobliwym symbolem przemijalności życia i śmierci, ciągle budzi refleksję nad ogromną kulturą religijną.

Po kolacji mieliśmy wspólną dyskotekę, na której pojawiła się niepełnosprawna młodzież ze Stowarzyszenia w Kudowie.

DZIEŃ TRZECI - w ostatnim dniu naszego pobytu zobaczyliśmy Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego w Pstrążnej. Zgromadzone są tam zabytkowe obiekty z terenu Sudetów. Budynki mieszkalne, kuźnia wiejska czy wieża alarmowa są bogato wyposażone w oryginalne sprzęty służące kiedyś mieszkańcom tych ziem.

Wróciliśmy zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia

Oczywiście w galerii zobaczycie parę fotek z naszej wyprawy :-))

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie